Tvořím, tedy jsem.

18.11.2016

Všichni jsme buď spotřebitelé, nebo tvořitelé. Denně vstřebáváme nepřeberné množství informací z televize, novin nebo sociálních sítí. Snadno se necháme informačním tokem pohltit a posléze se pod tíhou všech nabytých informací cítíme zavaleni. Vstřebávání a spotřebovávaní všeho viděného a slyšeného často unavuje a vyčerpává.

Naproti tomu tvorba osvobozuje. Uvolňuje. Dává průchod našemu potenciálu a nadšení. Umožňuje nám promítat náš vnitřní svět světu vnějšímu. Pomáhá nám ventilovat emoce a vnitřní pnutí. A v neposlední řadě naše tvorba inspiruje ostatní.

Říká se, že kdo má umělecké vlohy, má pravou hemisféru mozku vyvinutější než levou. Za celý svůj život o tom ani v nejmenším nepochybuji - roky práce v officu, kde jsou na všechno tabulky a grafy, mne v tom jen utvrzují. Právě sedím v open space officu mezi samými logiky a matematiky. Jsem tu široko daleko jediná, kdo nestudoval ekonomku, matfyz nebo IT, ale Humanistiku na fildě. Co mí kolegové vyřeší mrknutím oka nebo dokážou spočítat z hlavy, na to já abych si vzala kalkulačku. Nebo si aspoň na papír namalovala trojčlenku.

Obdivuji každého, kdo umí něco, co já neumím. Tedy i logiky. Nikdy nebudu umět při šachách myslet na pět tahů dopředu jako oni. Začínám být smířena i s tím, že se mi nikdy nepodaří složit Rubikovu kostku (na tu mi, pravda, krom prostorové představivosti chybí i trpělivost).

"Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná ."  

Posledních pár let se trápím v práci v kanclu a říkám si "Co dělám špatně?!", že mě šéf peskuje za přístup k práci, za to, jak se u práce tvářím, nebo za to, že je na mě bohužel vidět, že svojí práci nemám ráda. Bodejť by jo; sedím u šedého stolu, ťukám do klávesnice, celý den jsem bez hnutí a zírám do tabulky, pak do druhé tabulky, pak do další... Stereotyp a denní šeď kreativního člověka ubíjí. Zabíjí v něm veškerou tvořivost. Kreativnímu člověku musíte dávat podněty, barvy a další vjemy, abyste ho udrželi bdělého.

Říká se, že každý má talent, jen je ho třeba objevit. Pokud máte potřebu tvořit a víte, že vidíte svět jinak než ostatní, vnímáte věci, které ostatní nevnímají, všímáte si detailů, barev, vůní, zvuků, nad kterými se ostatní ani nepozastavují, pak tvořte. Tvořte, protože vám to bude dělat radost a dobije vás to energií. Hledejte další takové vjemy, tvořte a svou tvorbou se chlubte ostatním. Vaše tvorba nemusí dávat smysl všem, hlavně když bude dělat radost vám. Tvořte a chlubte se světu, že jste dostali do vínku nadání. Každý talent a každá vloha je vaší předností. Dejte jim růst a tvořte. 

Posted in On Creativity


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky