Co nového v novém roce

26.01.2017

Nový rok je tu a já se po delší odmlce hlásím s dalším příspěvkem. Jelikož mne bohužel skolila nemoc, na blog jsem od Vánoc ani nepáchla.

Od konce listopadu jsem se snažila přechodit nachlazení a jak se ukázalo, má samoopravovací jednotka není schopna si s takovým drobným poškozením poradit a tělo sama vyléčit. Co vypadalo jako obyčejný kašlík se přes svátky rapidně zhoršilo; z práce mne poslali domů, jelikož můj kašel už šel všem na nervy, minulý týden jsem zalehla s horečkou, a z plicního jsem si krom rentgenového snímku odnesla antibiotika na dvě neděle a pro mě dosud nepoznanou diagnózu - zápal plic.

Takřka celý měsíc jsem strávila buď v posteli nebo v čekárně u doktora a hlavu mám plnou tolika myšlenek, že nevím, kterou začít psát jako první. Na stole mi leží rozdělaný scénář, který musím dopřeložit, a povídka, kterou musím odeslat redaktorovi do konce měsíce. Dvě literární soutěže čekají na můj second draft a tři filmové festivaly už vyhlásili final deadline, který rozhodně chci stihnout, protože první cena je zatraceně lákavá. Krom toho se ze mě s novým rokem stal English teacher a já bych místo ležení v posteli měla taky začít učit.

Poslední post zde na blogu bylo takové stručné shrnutí toho nejdůležitějšího, co se mi v roce 2016 povedlo na poli scenáristiky, tvůrčího psaní, ilustrování a malování. Pro rok 2017 si logicky plánuji zvednout laťku - ovšem nějak rozumně, aby mne vysoké cíle nevyděsily a neodradily od počátečního snažení. Jak se říká: 'Když se snažíš osvojit si nový návyk, začni tak jednoduše, abys zkrátka nemohl selhat'.

Ačkoli jsem si nikdy dřív roční předsevzetí nedávala, letos je mám zpracovaná dokonale, a to díky bookletu, který lze stáhnout zde: https://yearcompass.com/cz

Booklet vám umožní přehledně si nalinkovat rok před vámi a pomůže vám zhodnotit, jestli pro dosažení vašich cílů děláte dost. Sama mám odzkoušeno, že když si seznam úkolů napíšu, s největší pravděpodobností všechny úkoly také dokončím, jelikož je mám stále na očích a nemůže se tak stát, že bych některý z nich opomněla.

Pro rok 2017 mám naplánováno 37 cílů (jejich seznam jsem zpracovávala 8. ledna a za tu dobu se mi některé už dokonce splnily). Pár z nich uvádím zde:

1. Dopíšu seriál Dominová válka.
2. Napíšu 6 krátkometrážních scénářů.
3. Napíšu 5 povídek.
4. Dokončím svůj první feature script.
5. Minimálně ze tří filmových festivalů si letos odvezu zlato. 
6. Namaluji 10 obrazů a alespoň čtyři letos prodám.
7. Prodám obraz za dosud rekordní částku.
8. Budu mít kreativní práci a nevrátím se do kanclu.
9. Dokončím a vydám svou první sbírku povídek. 
10. Budu publikovat i jinde než v Howardu.
11. Vydám povídku v anglicky psané antologii Twisted50 vol.2.
12. Budu lektor anglického jazyka. 
13. Budu mluvit RP British. 
14. Alespoň jednou letos navštívím Anglii. 
15. Navštívím alespoň jednu další cizí zemi. 
16. Z londýnského filmového festivalu si odvezu první místo. 
17. Podle mého scénáře se bude produkovat zahraniční krátkometrážní film.
18. Psaní a malování mi budou vydělávat peníze. 
19. Každé ráno budu snídat.
20. Každé ráno budu cvičit na záda a rameno. 
21. Budu stlát postel a nebudu tahat noťas do postele - v posteli se spí a u pracovního stolu pracuje, ne naopak. 
22. Každý den budu spát alespoň 6 hodin. 
23. Přiberu to, co jsem za poslední měsíce zhubla, plus ještě něco málo navíc.
24. Budu kupovat jen to, co potřebuji a nebudu utrácet.


Mít všechny cíle a předsevzetí sepsané mi jednoznačně pomáhá mít o nich přehled, odškrtávat si, co se mi už povedlo a v neposlední řadě mne motivuje, když vidím, že stačí trvalá píle a disciplína, aby se věci začaly dít samy od sebe. Není zapotřebí nijak velké úsilí, aby si člověk nové návyky osvojil - stačí si své cíle denně připomínat a udělat pro ně každý den naprosté minimum. I malými krůčky se posouváte kupředu. Jeden můj oblíbený citát, který mám na nástěnce, říká: "You might not write well every day, but you can always edit a bad page. You can't edit a blank page."

Booklet lze stáhnout zdarma a jeho vyplnění vám sice nějakou tu hodinku zabere, ale pomocník je to k nezaplacení. Neváhejte se na něj aspoň juknout a nechte si taky pomoct :)

Zanedlouho se ohlásím s prvním letošním scenáristickým úspěchem - jen co to bude official. Takže zatím užívejte zimy a sněhu, dokud nějaký je a stay tuned :)

Posted in On Creativity


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky